Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Provoz školy od 12. 4. 2021

Provoz školy od 12. 4. 2021



Informace o nástupu 12. 4. 2021

K prezenční výuce nastupují třídy: 1. B, 2. A, 2. B, 3. A, 3. B, 4. A.

Distanční výuka: 1. A, 4. B, 5. A, 5. B, 5. C, všechny třídy druhého stupně.

Škola má od 12. dubna při prezenční výuce povinnost testování všech žáků a zaměstnanců antigenními testy. Testovat se bude vždy v pondělí a ve čtvrtek před vyučováním.

Testování nemusí absolvovat žáci a zaměstnanci, kteří:

  1. COVID prodělali – stačí vytištěná SMS od hygieny, nemusí být navíc potvrzováno praktickým lékařem, od prvního pozitivního antigenního testu neuplynulo více než 90 dní,
  2. doloží negativní výsledek POC antigenního testu, který není starší 48 hodin (provedlo nějaké zdravotnické zařízení),
  3. mají vystavený certifikát MZ ČR o provedeném očkování a od závěrečné dávky očkování uplynulo nejméně 14 dní.

Příchod do školy

V testovací dny (v pondělí a ve čtvrtek) sraz tříd před školou        

7.45 – 1. B, 2. A, 2. B, 3. A, 3. B

8.10 – 4. A 

Třídu si vyzvedne třídní učitelka a vychovatelka, společně všichni projdou atriem k zadnímu vchodu do tělocvičen a usadí se po třídách do lavic v tělocvičnách a v hudebně.

Potom dojde k testování. Testování může proběhnout pouze tehdy, pokud nejsou zjištěny příznaky infekčního virového onemocnění (zvýšená tělesná teplota, suchý kašel, dušnost, zažívací obtíže, ztráta chuti a čichu, bolest v krku, bolest svalů a kloubů, rýma a ucpaný nos, bolest hlavy). Pro informaci o průběhu testování můžete zhlédnout instruktážní video na tomto odkazu: https://testovani.edu.cz/jak-na-to-ve-skole. Škola bude používat LEPU test.

U testování žáků 1.-3. ročníku je umožněna přítomnost třetí osoby, která bude dítěti nápomocná. Vzhledem k tomu, že tyto osoby se nemají míchat s ostatními žáky a pracovníky školy, budou muset mít vyhrazený prostor jinde, než bude testována třída. Žádáme proto rodiče, kteří o účasti 3. osoby
u testování svého dítěte uvažují, aby tuto informaci sdělili do neděle 11. dubna 2021 do 17 hodin prostřednictvím systému Bakaláři Mgr. Mileně Bendové.

Nebude-li žák přítomen v době testování, bude test proveden při jeho příchodu do školy.

V případě COVID pozitivního výsledku bude žák umístěn do izolace, škola vystaví potvrzení
o pozitivním výsledku testu a bude kontaktovat zákonného zástupce, který si žáka ze školy odvede. Se souhlasem zákonného zástupce žáka (který může být dán i předem) a po náležitém poučení
o nutných opatřeních během návratu domů může žák odejít ze školy sám. Následně budou rodiče informovat praktického lékaře o pozitivním testu a budou s ním konzultovat další postup. Pro tento případ je nutné znovu provést aktualizaci telefonního kontaktu na rodiče, aktualizaci provede třídní učitel.

K testování nemůže být žák nucen, je to ale podmínka pro prezenční výuku. Škola v případě odmítnutí testování a neúčasti v prezenční výuce nemusí pro žáky zajišťovat výuku distanční. Pokud se žák neúčastní prezenční výuky z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou.

Testování u přijímacích zkoušek (informace pro žáky 5. a 9. ročníku)

Osoba, která je uchazečem o střední vzdělávání a bude se osobně účastnit přijímacího řízení, nesmí mít v době konání přijímací zkoušky příznaky onemocnění COVID-19 a před přijímací zkouškou doloží negativní výsledek preventivního antigenního testu provedeného ve škole, které si provedl sám nebo které mu byly provedeny laickou osobou v posledních 7 dnech před konáním přijímací zkoušky. I zde platí, že potvrzení o negativním testu může být nahrazeno dokladem o prodělání COVID, dokladem poskytovatele zdravotních služeb nebo certifikátem o provedeném úplném očkování, od kterého uplynulo nejméně 14 dní. Pokud uchazeč některý z výše uvedených dokladů nepředloží, účast v přijímacím řízení mu nebude umožněna. Uchazeč, který se z důvodu nepředložení dokladu neúčastnil v řádném termínu přijímací zkoušky a svoji neúčast z tohoto důvodu písemně nejpozději do 3 dnů omluví řediteli vybrané střední školy, koná zkoušku v náhradním termínu. (Plné znění Mimořádného opatření v příloze)

 

Hlavní zásady provozu školy ve zvýšeném hygienickém režimu:

  • žáci mají po celou dobu pobytu ve škole alespoň chirurgickou roušku, zaměstnanci školy respirátor
  • při vstupu do školy a průběžně při pobytu ve škole (vstup do jídelny, do družiny, do jiné učebny, návrat z vycházky apod.) provádějí všichni dezinfekci rukou
  • během prezenční výuky je dodržována homogenita skupin
  • je prováděno časté intenzivní větrání učeben a vnitřních prostor školy
  • žáci v prezenční výuce, kteří budou přihlášeni ke stravování, se budou stravovat v jídelně podle časového harmonogramu, žáci v distanční výuce si budou moci odebírat přihlášenou stravu v době od 13.00 do 14.00
  • provoz školní družiny bude zajištěn do 15 hodin