Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Ze života školy > Doučování žáků škol

Doučování žáků škol

Doučování žáků škol – realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

 

Program Doučování žáků škol navazuje na Národní plán podpory návratu do škol a je nadále realizován pedagogickými pracovníky školy od září 2022 do konce školního roku. Program je financován Evropskou unií – Next Generation EU.Plakát.png

 

Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem. Do programu jsou zařazeni především žáci, kterým absence prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19 zhoršila možnost jejich vzdělávání. Identifikaci žáků provádí pedagog na základě svých podkladů a zkušeností a v souladu s propozicemi zaslanými MŠMT ČR.

 

Cílem programu je zajistit přednostní doučování těm žákům, kterým hrozí školní neúspěch či v extrémním případě vypadnutí ze vzdělávání (s důrazem na žáky s odlišným mateřským jazykem). U některých došlo k vážnému zhoršení výsledků vzdělávání nebo přerušení kontinuity, která by mohla působit problém v dalším vzdělávacím období. Sledován je nejen prospěch, ale také základní přehled v tématech nebo schopnost navázat na znalosti získané v uplynulých letech.

 

Vytipovaným žákům je vhodné dlouhodoběji věnovat zvýšenou pozornost a podporovat je při dosahování úspěchů ve škole. Výpadek je nutné řešit také z pohledu psychického stavu žáků, u některých se zaostávání odráží v jejich duševním rozpoložení, sklonem k útěku do nemoci, případně k dalšímu vyhýbání se plnění školních povinností.

 

Pedagogická činnost cílená na ohrožené žáky je realizována individuálním nebo skupinovým doučováním, které povede k vyrovnání vzdělávacích ztrát. Učitelé budou žákům pomáhat s přípravou na vyučování, s doplněním a procvičením učiva a průběžně vyhodnocovat dopad doučování na jejich prospěch, psychický stav a motivaci k dalšímu vzdělávání. Vyhodnocování vývoje a výsledků doučování současně sledují i příslušné předmětové komise nebo metodická sdružení.